Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 22 november 2013

Raclette

Om man ska göra raclette behöver man köpa raclette-ost.
Den här osten köpte jag på hötorgshallen i Stockhom.

Koka potatis.
Lägg upp små gurkor, syltlökar, korvar och lufttorkad skinka på en tallrik.
Skär osten i tjocka skivor.
Sätt ugnen på grill.
Lägg osten på ugnsfolie och låt den smälta i ugnen.
När osten smält för man över den på potatisen och sedan är det klart att äta.

Det här fick jag prova själv eftersom resten av familjen inte ville testa.
Det var lite tråkigt för den här maten är en maträtt som man kan sitta länge
 och äta tillsammans med släkt eller vänner. Lite likt tapas tycker jag. 
Raclette-osten var mycket mild och god i smaken.
Jag äter gärna det här igen, men då med sällskap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar