Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 20 november 2013

Cordon bleu - Schweizerschnitzel

Att de gör schnitzlar fyllda med ost och skinka var det enda jag visste innan jag startade den här schweiziska matveckan. Så självklart var jag tvungen att laga detta.

Jag använde fläskkött till schnitzlarna.

Banka ut köttet med en klubba.
Lägg på en skiva rökt skinka och en tjock bit ost på ena sidan av köttet.
Jag använde helt vanlig hushållsost.
Vik över köttet och fäst ihop med tandpetare.

Stek schnitzlarna i margarin och olja på båda sidorna tills de får fin färg.

Ta bort tandpetarna och lägg upp på ett fat.

Servera med t ex potatismos och grönsaker.
Se så fina schnitzlarna blev.
Det här tyckte sonen och jag var jättegott. 
Och det gick förhållandevis snabbt att laga dem.
Jag kommer alldeles säkert laga det igen någon gång. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar