Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 30 maj 2013

Quesadillas

Ännu en maträtt med tortillabröd. Den här gången bakade jag inte själv. Jag har börjat förstå att om man ska steka eller gratinera dessa bröd spelar det ingen roll om man köper eller bakar själv.

Så här gör man quesadilla.

Lägg ett stort tortillabröd i stekpanna. Lägg på stekt eller grillad kyckling skurna i mindre bitar, 
majs, stekta lökringar, jalapenos och massa riven ost.

Lägg på ett bröd ovanpå fyllningen och tryck lätt ihop den.

När botten fått fin färg vänder man quesadilla med hjälp av en tallrik.
Låt den få färg på undersidan också.

När den är klar lägger man upp quesadilla på en skärbräda. Skär i fyra lika stora bitar.

Servera med en sallad och guacamole.

Det här tyckte jag var godast av de olika tortillabrödrätterna som jag lagat. Jag kan till och med tänka mig att laga detta igen. Familjen har inga invändningar mot det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar