Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 27 maj 2013

Burritos med hembakta tortillabröd

Jag fuskar lite den här veckan. Maträtterna som jag presenterar de följande fyra dagarna har jag lagat under några tidigare fredagar. Maträtterna liknar varandra alldeles för mycket och jag var rädd för att vi (läs jag) skulle tröttna annars.

Det som jag gillar minst med mexikansk mat är just tortillabröden så jag testade att baka egna för att se om jag tyckte de var godare och jag måste säga att det var de. Receptet hittade jag HÄR

Man kavlar ut degbitarna till rundlar.

Sedan gräddar man dem i en medelvarm stekpanna tills de får fin färg. 
Jätteenkelt men det tog lång tid att göra dem.

En burrito är en fylld tortilla. Man kan fylla med köttfärs och olika grönsaker. 
Köttfärsen till burriton stekte jag tillsammans med gul lök och vitlök. Sedan kryddade jag med spiskummin, chilipulver, paprikapulver, salt och peppar. Sist blandade jag i krossade tomater och kidneybönor och lät det få puttra några minuter till.  

Vi fyllde vår burrito med sallad, tomat, röd lök, salsa och gräddfil. 

Maten var helt okej tycker jag. Resten av familjen älskade det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar