Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 28 maj 2013

Enchiladas

Enchiladas är fyllda och gratinerade tortillabröd.

Även den här gången så bakade jag egna tortillabröd men använde ett annat recept med mer mjöl i. Det var lite lättare att baka ut stora rundlar av den här degen men smaken var den samma som för de jag gjorde till burritos.

Receptet hittar ni HÄR

Jag smaksatte köttfärsen med salt, peppar, lök, och en stor burk salsa. 
Jag lät det sedan puttra ihop i några minuter. 

Köttfärsen fördelade jag sedan på tortillabröden och rullade ihop.

Tortillarullarna lade jag i en ugnsfast form och strödde över rikligt med riven ost. 

Jag gratinerade sedan enchiladas i 225 graders ugnsvärme i cirka 10 minuter.

Till Enchiladas serverade jag en fräsch sallad. 

Smältost är gott så det här gillade jag. Jag gillade även att bröden blev lite krispiga i kanten.
Familjen gillade självklart den här rätten också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar