Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 29 maj 2013

Fajitas

Nästa maträtt att testas blev fajitas. Fajitas kan man laga på kyckling, fläsk eller biff. Ofta har man lök och paprika till. Jag gjorde mina fajitas med kyckling.

Först stekte jag gul lök, schalottenlök samt röd, gul och grön paprika.

Sedan stekte jag kycklingfilé och kryddade med vitlök, chilipulver, paprikapulver, spiskummin, salt och svartpeppar. Allt fick sedan puttra i några minuter. 

Även den här gången bakade jag bröden själv.
Denna gången testade jag ett recept med jäst istället för bakpulver.
De här tortillabröden gick mycket lättare att  baka ut eftersom degen var smidigare. 
Receptet hittade jag HÄR

Fajitas serverade jag tillsammans med gurka, tomat, majs, ost och gräddfil.

Det var ganska gott om ni frågar mig. Om ni frågar familjen så var det jättegott. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar