Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 15 maj 2013

Isländsk lammsoppa

Idag har vi Islandstema på maten.

För mig är Island vulkaner gejsrar, varma källor, valar, islandshästar och kyla. 
Jag har visserligen aldrig varit på Island men det är den bild som jag har. 


Till middag lagade jag en lammsoppa som var mycket smakrik och god.
Receptet hittar ni HÄR
Jag hittade ingen grönkål i affären så det uteslöt jag. 
Jag ville även ha lite mer smak så jag lade till en buljongtärning på slutet. 
Soppan var väldigt god, rekommenderas.



Det blev även efterrätt idag i form av Ålandspannkaka.
Åland tillhör ju också Norden. 
Ålandspannkaka är gjord på mannagryn, mjölk och ägg.


Till Ålandspannkakan serverade jag sviskonkräm och vispgrädde.
Receptet på pannkaka och sviskonkräm hittar ni HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar