Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 17 oktober 2012

Middag i USA

Har ni tröttnat än på USA? Det har inte jag . Nu har jag kommit fram till middag. Många buffér har vi varit på. I USA älskar de bufféer. Och de är stora, större än Finlandsfärjornas. Och det finns allt man kan tänka sig.


Det finns en buffékedja som heter "Golden Corral" och där var hela busslasten och åt. Jag prövade först lite typiskt amerikanska saker som nachos med smält cheddarost, macaroni and cheese samt jello. Det godaste var majschipsen med ostsåsen på. Sen tog jag några säkra kort som stekt kött, pommes och champinjoner. Det bruna som ligger på champinjonerna är hemlagade chips. Riktigt goda faktiskt.


På Town Buffé i staden Mentor i Ohio åt jag den godaste "steak" jag någonsin ätit. Jag backade till och med. Den bakade potatisen var också perfekt.


På Old Nauvvo Hotel åt jag rostbiff och någon slags potatisgratäng. Jättegott det med. Som ni märker höll jag mig till säkra kort. Borde kanske varit lite mer modig och provat saker jag inte smakat tidigare.


En pastabuffé var vi på och där tog jag penenpasta med köttbullar och tomatsås. Tyvärr ganska smaklös. Men brödet var jättegott. Faktiskt har allt bröd varit väldigt gott som man fått till maten. Jag fick några recept så jag ska prova att baka själv.


En buffé på Nauvoo Inn. Kycklingen var god men den här pastan var lika tråkig som den ovan. Längst fram på tallriken ligger två minikorvar inbakade i majsmjöl. Ganska goda faktiskt.


Vi har vänner i USA som är veganer. Det finns ett stort utbud om man är vegan i USA. Vi fick två olika sorters potatis, en lila sort och en med rött skal. Till det gröna bönor (som inte var överkokta) och något som skulle likna kyckling. Det var förvånansvärt gott. Man skulle nog överleva om man var tvungen att bli vegan. Funderar faktiskt allvarligt på att ha en veganvecka för att testa. Jag återkommer om det.

Men först återkommer jag i morgon med efterrätter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar