Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 26 oktober 2012

Kyckling- och kokosgryta från Tanzania


Det här receptet hittade jag på alltommat.se för ett år sedan. Sedan dess har jag lagat den flera gånger. Det är gott som godis att äta den här grytan. Det är min dotters absoluta favorit.

Den är enkel att göra också. Man steker lök, vitlök och kycklingbitar och lägger därefter över allt i en gryta. Tillsätter kryddor som salt, kardemumma och färsk ingefära. Grytan får sedan koka tillsammans med krossad tomat, kokosmjölk och mango chutney. Smaka av med piri piri-sås till lagom styrka. Efter 15 minuter är grytan klar.

Till grytan serverade jag ris, chapatibröd, kokosflingor och tärnad mango.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar