Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 15 oktober 2012

Frukost i USA


Amerikaner älskar flingor och utbudet är enormt. Det finns så många olika flingsorter så det skulle vara svårt att välja för en svensk. Jag höll mig till våra vänners utbud.

Jag testade flingor med rosa socker på. Det hade inte varit mitt självklara val hemma i Sverige men är man på semester måste man ju testa lite. Mjölken färgades rosa av flingorna och det var väldigt sött och gott.


Men alla amerikaner äter inte flingor. Förvånansvärt många äter havregrynsgröt. Till havregrynsgröten äter de frukt och mjölk, ibland kanel och honung som här på bilden.

De flesta frukostarna åt vi på hotellen vi bodde på. Där fanns ett stort utbud och jag provade det mesta.


På den här bilden provade jag Lucky Charms, flingor som ofta förekommer i amerikanska filmer, så de var jag ju tvungna att testa (flingor och marshmallows). Bröd och vindruvsmarmelad till det. Som dryck hade jag varm choklad och äppeljos serverad i en öronförsedd burk. Gulligt.
Nästa dag slog jag på stort och åt en våffla med jordgubbssylt och grädde. Till efterrätt åt jag frukt och drack apelsinjos.

På de flesta hotell vi var hade de pannkakor med sirap, ägg, bacon och små korvar. Det var populärt också. Jag testade självklart det med, även om det inte hamnade på foto.

Lite annorlunda mot min vanliga frukost bestående av skivad banan och 0,5 % naturell yogurt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar