Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 24 juni 2013

Persisk lammgryta

Idag åt vi khoresht e ghormeh sabzi - Lammgryta.

Maträtten lagade jag igår eftersom det skulle koka ganska många timmar.
Receptet hittade jag på recept.nu 

Men jag hade varken bockhornsklöver, koriander eller torkad limefrukt i eftersom det inte fanns att hitta i den stora Ica maxi-affär jag åkte till. Lite märkligt att de har så dåligt utbud.
Inte heller hade de bladpersilja så jag använde vanlig persilja.

Maträtten var lätt att laga. Jag använde bara två citroner istället för fyra enligt receptet.
Jag tyckte maten blev syrlig nog ändå. 

Grytan blev god. Lammkött och kidneybönor passade jättebra tillsammans.
Det syrliga från citronerna passade också väldigt bra. 
Jag är inte så förtjust i lamm men det smakade inte så mycket lamm som tur var. 
Det är nog ändå ganska liten chans att jag lagar denna maträtt igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar