Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 5 april 2013

Polsk varmkorv och stuvad vitkål

I Polen tycker man om kål och man tycker om att stuva grönsaker. Jag testade därför att stuva vitkål, det har jag inte ätit sedan jag var barn. Jag kommer ihåg att jag inte tyckte om stuvad vitkål som barn men nu som vuxen tycker jag det är jättegott.

Den polska varmkorven köpte jag i en polsk speceriaffär. Ingen av de två expediterna kunde någon svenska. Lite exotiskt men svårt att göra sig förstådd. Tur man kan peka och teckna det man vill ha. Varmkorven var riktigt god, bland de godaste varmkorvar jag ätit vågar jag nog påstå.

Till rätten kokade jag potatis och serverade polsk mjölksyrad gurka. Fast jag inte är någon korvmänniska så tyckte jag den här rätten var riktigt god. Det föll även maken i smaken men inte de kräsna barnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar