Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 16 juli 2012

Slut på libanesiska veckan

Jag hade egentligen ett recept kvar att testa den här veckan men sjukdom satte stopp för det. Kanske provar jag det en annan gång. I så fall återkommer jag.

Det har varit en trevlig och väldigt utvecklande vecka. Jag har lärt mig att basen i libanesisk matlagning är persilja, mynta och de 7 kryddorna som är speciella för Libanon. Till det serveras det gärna bulgur eller couscous.

Att bjuda in en person som visar hur man lagar mat var en jättebra idé tycker jag. Jag ska testa det redan nästa månad. Har frågat min väninna som är från Grekland om hon vill laga mat med mig och det tyckte hon lät jätteroligt. Så nästa månad blir det Grekisk vecka.

Välkommen tillbaka då och följ mina äventyr i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar