Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 3 juli 2012

London


Dottern fick en shoppingresa till London i 18-årspresent. Nu var det dags för henne att kvittera ut den presenten. Jag, maken och dottern tog ett billigt flyg och checkade in på ett billigt hotell, allt för att hon skulle kunna shoppa så mycket som möjligt.

Och shoppa gjorde hon - i dagarna tre. Sen sa mina fötter ifrån, de orkade inte gå ett endaste steg till. Dottern protesterade först men när hon insåg att jag inte skojade så åkte vi till London Eye. Där längs Themsen gick vi och hade det mysigt, tittade på alla gatumusikanter och andra som visade upp sin färdigheter. Vi tog en sväng i London Eye också och åt chokladdoppade jordgubbar.

Maken fick också bestämma en aktivitet, som belöning för att han bar alla kassar med nyinköpta kläder och skor - Brittish Museum. Det var mycket spännande saker att se där inne, mest imponerad blev jag av deras mumieutställning, väldigt fascinerande.

En weekend går så fort och nu är vi hemma igen ganska mycket pankare än när vi åkte, trötta i fötterna men också väldigt lyckliga. Kanske åker vi tillbaka nästa vår igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar