Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 23 juli 2012

Ingenmansland


Den här filmen vann en Oscar för bästa utländska film 2001. Så här tyckte jag.

Ingenmansland
Filmen utspelar sig under Bosnienkriget. Den handlar om två män från olika sidor i kriget som råkar hamna i samma skyttegrav.En tredje man finns även där, en man som ligger på en mina och om han flyttar sig så sprängs han. Ska de hjälpas åt eller strida? En intressant berättelse där man får se hur de hanterar situationen i skyttegraven. FN blir inkopplad för att lösa situationen och ett nyhetsankare får reda på det och följer upplösningen. Undertonen tycker jag mig vara att Bosnienkriget var onödigt och löjligt och att ingen egentligen kan hjälpa dem sluta kriga, inte ens FN. En del har kallat den här filmen en satir. Jag tycket att det var en bra beskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar