Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 21 juli 2012

Allt om min mamma



Jag fortsätter med mina recensioner av filmer som vunnit en Oscar för bästa utländska film.
Den här filmen vann 1999.


Allt om min mamma
Filmen utspelar sig i Spanien. Den handlar om en ensamstående kvinna som förlorar sin son i en bilolycka. Hon bestämmer sig för att leta reda på sonens far och berätta att hans son är död. Under tiden som hon letar efter sitt ex träffar hon gamla och nya vänner, en samling osnygga människor i en osnygg berättelse men man förälskar sig i personligheterna och det gör en tragisk film vacker på något sätt. När filmen är slut så saknar man människorna i den. Se den och ni blir inte besvikna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar