Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 22 juli 2012

Crouching Tiger, Hidden Dragon


Den här filmen vann en Oscar för bästa utländska film 2000.

Det här är min recension.

Crouching Tiger, Hidden Dragon
Filmen utspelar sig i Kina. Den handlar om en krigare vars svärd blir stulet. Han och hans kvinnliga vän försöker få tag i tjuven och en jakt startar och många dueller utspelas när de försöker få tillbaka svärdet. Krigarna kan springa upp på hus, på vatten och i trädtoppar och är skickliga med svärd. En spännande berättelse men även lite romantik och med oväntat slut och handling. När filmen var ny såg jag den och tyckte att det var en av de bästa filmer jag sett. Nu när jag ser den för andra gången är jag inte lika övertygad, men bra är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar