Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 6 maj 2012

Paris


Maken och jag har varit i Paris. Jag hade lyckats övertala honom till att åka bort en weekend och då blev det Frankrikes huvudstad.

Första dagen åkte vi runt och såg alla kända platser man måste se som Eifeltornet, Notre Dame, Louvren, Champs Elysees osv. Andra dagen åkte vi till Giverny och Monets trädgård. Det var värt 45 min tåg till Vernon och bussresan till Giverny. Men tur med vädret hade vi inte för det regnade hela dagen. Sista dagen tog vi det mer lugnt, besökte Sacre Coeur, Montmarte och Frihetsgudinnan.

Vi åt mycket god mat, bröd och kakor under resan. Faktiskt så åt jag den godaste bearneisesåsen jag ätit, den godase creme brulee jag ätit och även de godast musslorna jag ätit. Vi var väldigt nöjda med resan när vi kom hem.

I morgon tänkte jag köra igång en temavecka igen. Den här gången ska jag laga Ungersk mat i en vecka. Följ gärna med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar