Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 21 maj 2012

ESC Semi 1

I morgon är det äntligen dags för Eurovision Song Contest. Jag har längtat sedan Loreen vann melodifestivalen. Som jag brukar ska jag skriva vad jag tycker om alla bidrag och om jag tror de går vidare till finalen eller inte. Vi får se hur många rätt jag får.

Albanien
Ganska stel och tråkig ballad, griper inte riktigt tag i mig. Ska hon gå vidare till final måste framträdandet vara väldigt bra.
Österrike
Den sämsta låt som någonsin deltagit i ESC enligt min mening. Den är så dålig att den borde diskvalificerats. Jag hoppas verkligen inte att den går till final.
Belgien
Halvbra låt som troligtvis inte går vidare.
Cypern
En riktigt bra låt. Kan inte få ur den ur huvudet. Den går helt klart vidare till final.
Danmark
Den här sången har fått mycket bra kritik i Sverige men jag kan inte riktigt hålla med. Jag tycker den är tråkig och tror att Europa tycker detsamma som jag.
Finland
Det här är en av de bästa låtarna i år enligt min mening men jag tror inte att Europa förstår det så jag tror inte den går till final. Men ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel.
Grekland
Trevlig och medryckande låt, ganska grekisk och det brukar ju fungera i ESC.
Ungern
Trevlig och bra låt. Den fungerar bra i ESC.
Island
I år har Island lyckats bra, den  går nog direkt till finalen.
Irland
Tvillingbröderna, trodde det inte skulle fungera igen men det gör det faktiskt. Gillar låten skarpt.
Israel
Gillar låten men att de har clowner med stör mig mycket. Går nog vägen ändå.
Lettland
Låten har något speciellt men den är allt för banal för att gå vidare.
Moldavien
Lite konstig låt som jag inte blir riktigt klok på. Men den har något som jag gillar.
Montenegro
Hemsk video och även om man inte ser videon i morgon så är låten tyvärr så usel så det hjälper inte.
Rumänien
Lite för trallig i min smak men den går säker hem i stugorna i Europa.
Ryssland
Ingen har ju undgått de här söta tanterna. De kommer gå långt. De här ska jag rösta på.
San Marino
Låten är ju ganska bra men texten är ju så töntig så man inte vet vart man ska ta vägen.
Schweiz
Jättebra låt och medryckande. Det kommer gå bra för Schweiz.

Min gissning till de 10 låtar som går vidare i morgon är:
Cypern, Grekland, Ungern, Island, Irland, Israel, Moldavien, Rumänien, Ryssland och Schweiz.

Sämst i semi 1 är Österrike. Bäst i semi 1 är Cypern.

Låt tävlingen börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar