Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 23 maj 2012

ESC Semi 2

I semifinal 1 lyckades jag pricka in 8 rätt. Det var bra gjort tycker jag, även om förståsigpåare tycker att det var ganska lätt att gissa i den här semifinalen. Inte alltid lätt att veta vad som går hem i Europa eller inte. Min favorit innan tävlingen var ju Cypern men jag tycker att deras framträdande inte var riktigt så bra som jag hoppats. Den låt jag istället har gått och nynnat på idag är Islands bidrag. Den var riktigt grymt bra.
I semifinal 2 är Sverige med och jag är ganska säker på att Loreen går vidare.
Nu ska jag presententera morgondagens bidrag.

Vitryssland
Fula scenkläder, annars är låten riktigt bra.
Bosnien
Fin ballad men den lyfter inte riktigt.
Bulgarien
Tråkig låt med skrikig röst. Tror inte den går hem.
Kroatien
Fin ballad men inte riktigt lika bra som Kroatien har haft tidigare.
Estland
Det här är en riktigt fin ballad, mycket vacker. Den lär gå vidare.
Makedonien
Mycket bra låt, dynamisk.
Georgien
Jag förstår mig inte på varken sång eller artist. Inte min smak.
Litauen
Lite för smörig. Det hade varit bättre om han inte försökt spela så cool.
Malta
Trevlig låt, men inte mer än så.
Norge
Inte speciellt bra låt, inte sjunger han speciellt bra heller. Tror den kan gå vidare ändå, finns säkert några småflickor som tycker han är söt.
Portugal
Mycket bättre låt än vad de haft på många år. Men inte tillräckligt bra.
Serbien
En mycket vacker ballad som säkert gör sig bra på scenen.
Slovakien
Inte min musiksmak alls men jag tror att den har chans att gå till final.
Slovenien
Jättefin sång men framförandet är konstigt och scenkläderna hemska.
Sverige
Det finns inget bidrag i år som kan mäta sig med Loreen i utstrålning, framförande eller kvalitet. Hon är bäst helt enkelt.
Nederländerna
Uschligt töntigt framförande och scenklädsel. Trist för sången är rätt bra, iaf refrängen.
Turkiet
Turiket brukar ju gå vidare så det gör de säkert i år också men det är inte min favorit.
Ukraina
Den här gillar jag. Den är poppig och svängig. Får en att vakna till.

Den här semifinalen är svårare att gissa än den förra men jag gör ett försök i alla fall:
Vitryssland, Kroatien, Estland, Makedonien, Norge, Serbien, Slovakien, Sverige, Turkiet och Ukraina.

Sämst i semifinal 2 är Georgien. Bäst i semifinal 2 är SVERIGE.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar