Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 8 maj 2012

Pörkölt med galuska


Idag lagade jag pörkölt med galuska. Pörkölt är en slags gulaschliknande gryta med kött som kokar med lök, paprika och tomat. Till grytan äter man galuska som är en klimpliknande pasta som man kokar själv. Galuskan görs av ägg, vatten, salt och mjöl. Maken och jag tyckte att det var så gott så att vi nästan ville slicka tallrikarna efteråt men barnens hurrarop uteblev.

Det här med att mina barn är så kräsna är ett problem då jag älskar att prova nya maträtter och gärna lagar grytor och enligt barnen "konstiga" maträtter. Min kreativitet förstörs lite av deras gnäll, för att inte tala om stämningen hemma. Jag vill gärna fortsätta med dessa temaveckor eftersom det ger mig så mycket men jag vet inte just nu om jag ska låta dem vara hungriga dessa veckor eller resignera och laga två maträtter. Jag ska fundera på om det sistnämnda är värt allt extra arbete. Den här veckan ska jag i alla fall genomföra. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar