Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 11 maj 2012

Paprikás csirke

 


Paprikash räknas som en av de mest populära rätterna från Ungern. Jag hittade ett recept på svenska men det receptet blev jag inte riktigt klok på. Det var så många frågetecken efter varje moment. Tillslut gjorde jag lite som jag själv ville och det smakade ju bra till slut. Kanske lite starkt men det kan man reglera själv om man inte gillar det. Även här skulle man ha i gräddfil eller crème fraiche men jag använde oatly i mat. Vill ju inte döda makens mage. Oatly i mat fungerar oftast bra, det blir inte lika krämigt som de andra produkterna men ändå fylligare i smaken än om man inte skulle ha något i alls.

Betyg: Det finns godare kycklingrecept. Eller så har jag lagat hela rätten fel. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar