Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 11 maj 2012

Fläskgulasch


Jag hittade ett recept som hette "Vildsvinsgryta från Ungern" som jag ville testa. Fast jag använde vanligt svin eftersom jag inte hade något vildsvin. I grytan skulle man ha, förutom de vanliga paprikorna och potatisen, även surkål. Jag älskar som bekant surkål så det var jag tvungen att testa. På slutet av kokningen skulle man tillsätta gräddfil eller creme fraish. Jag valde creme fraish vilket ger en väldigt mäktig smak men även väldigt god. Kan tänka mig att gräddfil blir lite fräschare i smaken.

Betyg? Maken var inte hemma (annars hade vi inte kunnat ha mjölkprodukter i), dottern älskade det, sonen tyckte att det gick att äta och jag tyckte det var helt okej.

Kommer vi laga det igen? Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar