Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag


Jag ville lagat något annat än oxfilé till alla hjärtans dag och kollade upp vad de olika matsiterna hade för förslag på menyer. Jag fastnade för ett recept på kycklingspett med potatismos och kapriscréme från "Allt om mat".

Det var enkelt att göra. Kycklingen skars i mindre bitar och lades i marinad innan man trädde upp dem på ett grillspett och stekte dem i grillpanna. Potatismoset blandades med cremé fraiche och hackad ruccola samt kryddades med salt och peppar. Kapriscrémen gjorde man på cremé fraiche, hackad kapris samt salt och peppar.

Det kändes inte så lyxigt direkt utan mer som vardagsmat men gott var det. Fast det var lite för mycket kaprissmak för min del. Jag hade nog velat ha någon annan sås till istället.



Till efterrätt gjorde jag en valentintårta, även den från "Allt om mat". Bakning är inte min starka sida men den blev ganska fin och den smakade gott. Den tog lite tid att laga eftersom det var många moment att göra. Vet inte om jag kommer att göra den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar