Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 16 februari 2013

Brittisk vecka


De här tallriksunderläggen köpte jag när jag var i England 2011. Den här veckan när vi har brittisk vecka ska jag testa att laga rätterna på det här underlägget.

Jag har fått hjälp av min väninna som bor i England med att få fram maträtter till den här veckan som är typiska för Storbritannien. Hon har även tipsat mig om bra hemsidor att hitta recept på.
Thank you Sophie!

Jag kommer vara lite feg den här veckan. Britter verkar älska att äta njurar och lever och hjärtan osv. Men jag har aldrig tillagat det tidigare och jag inte säker på att familjen uppskattar det så jag väljer säkra kort istället. Så glöm Haggis, Kidney pie och Faggots.

Visste ni att om ni blir bjudna på "tea" i England så betyder det att ni är bjudna på middag? Det misstaget gjorde jag 2011. Vi hade först varit hos vänner och ätit "sunday roast" och några andra vänner ville bjuda oss på "tea" senare på kvällen. Lite te och macka går väl ner tänkte jag men när vi kom fram så bjöd de på en full måltid med matpaj, sallad, bröd och till och med efterrätt. Jag hade blandat ihop "tea" med "afternoon tea". Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar