Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 20 februari 2013

Toad in the hole


Idag lagade jag toad in the hole. Visst har de roliga namn på sina maträtter i Storbritannien?

Toad in the hole är korv som tillagas i ugnen tillsammans med samma smet som man gör yorkshirepudding med. Det blir lite som ugnspannkaka med korv i. Receptet hittade jag på BBC good food.

Jag tyckte att det här var så gott att jag Mmm:ade hela måltiden. Men maken var lite skeptiskt till maträtten och det var även dottern som åt pyttelite. Sonen matvägrade. Igen. Efter att han hade skällt ut mig för att jag lagar så "äcklig" mat. Så där fick jag!

Jag köpte bratwurst eftersom staden jag bor i inte säljer brittisk korv och jag hade inte tid att åka till Stockholm. Jag gjorde en yorkshirepuddingsmet med self rasing flour. Korven stekte jag i stekpanna så att den fick färg och sedan lade jag den i gratängformen och sist hällde jag över smeten. Det fick sedan stå i 200 graders ugnsvärme i cirka 25 minuter tills det var klart. Till maten serverade jag en god sallad.

Hade familjen inte varit så kräsen hade jag lagat det här igen. Nu är det lite mer tveksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar