Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 17 januari 2013

Thailändsk grillad kyckling


Idag gjorde jag ugnsgrillad kyckling. Jag delade först kycklingfiléerna i mindre bitar. Sedan gjorde jag en marinad på röd currypasta, riven ingefära, pressad vitlök, matolja och soja. Kycklingen fick ligga och dra i marinaden cirka 30 minuter. Därefter grillade jag bitarna på ett galler i 200 grader i ugnen cirka 25 minuter.

Till kycklingen gjorde jag en sallad på glasnudlar, blandad sallad, gul paprika, körsbärstomater, sockerärtor och jordnötter. Jag gjorde en dressing på pressad lime, rapsolja och salt. Salladen serverade jag i ett blad isbergssallad.

Marinaden på kycklingen var jättegod. Den krispiga salladen till passade jättebra. Jag tror att det här skulle vara en väldigt bra rätt till grillen på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar