Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 15 januari 2013

Rödcurrygryta med kyckling


Den här maträtten var väldigt enkel och snabb att laga.

Jag började med att koka upp en burk med kokosmjölk. När det kokade blandade jag i tre matskedar rödcurry pasta. När curryn löst sig i kokosmjölken så lade jag ner kycklingbitar som jag lät koka i ett par minuter till de var genomkokta. Då tillsatte jag lite salt och lite socker samt skivade champinjoner, skivad salladslök och bambuskott. Det hela fick koka ytterligare några minuter.

Till grytan serverade jag basmatiris, kokt med citrongräs. Det var gott och det luktade underbart.

Den här maträtten kommer vi absoulut att laga flera gånger. Man kan ju variera den med olika grönsaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar