Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 11 augusti 2012

Semester i Sverige

Nu har vi varit ute och rest lite i Sverige. Vi tog tältet med oss så att det skulle bli så billigt som möjligt. Den här resan var en reserch till en barnbok som maken och jag jobbar på. Jag skriver och han tecknar.

Vi åkte genom södra Sverige och här får ni följa med på en snabb resa genom vårt vackra land.

Först åkte vi till Örebro i Närke och tittade på det vackra slottet mitt i staden.

Sen åkte vi till värmland och träffade "Sola i Karlstad".

Vi har paddlat kanot i Dalsland.

Tittat på hällristningar i Bohuslän.

Besökt Göteborg.

Sett solnedgången i Halland.

Badat i Lomma, Skåne.

Farit runt i Malmö.

Sett där Sverige slutar i Smygehuk.

Sett Skånes niagarafall - Forsakar.

Tittat på båtar i Karlskrona, Blekinge.

Tagit en promenad i Kalmar.

Besökt Virserum i Småland där Dacke hade sitt uppror mot Kung Gustav Vasa.

Tagit färjan över inloppet till Göta Kanal och sett den fina slottsruinen i Stegeborg, Östergötland.

Och sedan var vi hemma igen och mycket lyckliga över våra mjuka sängar. Liggunderlag är inte mjuka!
Vi har ett mycket vackert land och jag är mycket tacksam över att vi kunde göra den här resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar