Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 25 augusti 2012

Grillkväll



Dottern och jag var bjudna på grillkväll och alla bjudna skulle ta med sig det man ville äta. Och jag kunde ju för allt i världen inte bryta min grekiska vecka så jag tog med grekinspirerad mat.

Jag grillade fläskfilésouvlaki (kryddat med olivolja och salt och peppar). Sedan grillade jag körsbärstomater lite lätt samt haloumiost. Haloumi är egentligen från Cypern men det fick ingå i min grekvecka.

När allt var färdiggrillat lade jag det på ett stort pitabröd, pressade lite citron över och rullade ihop. Hur gott som helst.

Make och son fick fixa egen mat där hemma, det blev samma souvlaki men de hade pomfritt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar