Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 26 mars 2014

Zarkoe

Idag testade jag en maträtt som heter zarkoe. Den görs på kokt nötkött som mals och blandas med mjölk, smör, ägg samt salt och peppar. Man tillagar maträtten övertäckt med smetana (eller crème fraiche som jag använde) i ugnen tills den blir klar och får fin färg.


De här maträtten var helt okej men jag har svårt att tro att det är något som jag kommer längta efter. Men jag använde en enkel variant av denna maträtt så det kan bero på det. Maträtten kändes också lite lik bobotie som jag lagade den afrikanska vecka, fast med lite färre smaker. Den fick godkänt av familjen samt en av våra två gäster. Den andra gästen tyckte att den här maträtten var jättegod och fick högsta betyg.

Vill ni provlaga så hittade jag receptet här: www.tasteline.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar