Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 27 mars 2014

Pozharskys kycklingkroketter

Jag hittade ett recept på kycklingkroketter som lät intressant. Jag gör ofta köttbullar och pannbiffar på kycklingfärs och tycker att det är jättegott. I receptet står det dock att man ska mala köttet själv men det är ju onödigt idag då det finns kycklingfärs i alla affärer.


Man blandar ihop färsen med bröd, ägg och kryddor och sedan gör man biffar av dem som paneras i ströbröd innan man steker dem i stekpanna på medeltemperatur tills de får fin färg. Därefter eftersteker man dem i ugn 200 grader tills de är klara rakt igenom, cirka 10 minuter.


Jag serverade kroketterna med potatis och brunsås gjord på kycklingfond och oatly imat.
Det här var det godaste hittills denna vecka tyckte jag. Biffarna var väldigt saftiga och goda.

Det här receptet och flera andra spännande recept hittar ni här: www.chanpeng.se/cooking


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar