Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 30 september 2013

Tandoorikyckling

I helgen var vi i vårt sommarhus och då passade jag på att laga indisk mat. Det indiska köket är en av mina favoriter. Jag hade en indisk vecka innan jag började blogga om mina temaveckor därför finns det inte med på min blogg än.

Första dagen lagade jag tandoorikyckling. En maträtt som är en av de mest populära indiska maträtterna. Receptet fick jag från en kokbok som kort och gott heter "Asiatiskt" och är skriven av Mridula Baljekar.


Jag följde receptet helt förutom att jag bytte ut yoghurten mot oatly imat istället pga mjölkallergi i familjen. Den röda färgen på tandoorikyckling får man från röd karamellfärg enligt boken. Jag hade ingen karamellfärg men kycklingen blev ganska fin ändå tycker jag. Till kycklingen serverade jag ris, sallad och naanbröd.


2 kommentarer:

  1. Parabéns pelo lindo blog. Sou seguidora.

    Sol Belem - Brasil

    SvaraRadera
  2. Parabéns pelo lindo blog. Sou seguidora.

    Sol Belem - Brasil

    SvaraRadera