Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 18 september 2013

Porc au cassis


Jag hittade ett spännande recept på tasteline.se som hette porc au cassis. Det är en maträtt som är förhållandevis enkel att laga och snabb att tillaga. Man tillagar fläskfilé i gryta och gör sedan en sås på skyn och på svarta vinbär vilket ger en jättegod brytning i smaken. Man steker även några äpplen som man lägger upp den skivade fläskfilén på. Jag garnerade även med några svarta vinbär. Det var mycket godare än jag förväntade mig men jag är inte säker på att jag kommer laga maträtten igen ändå. Men det beror ju bara på min egna personliga smak.

Filmen heter "Mannen från le Havre" och utspelar sig i en kuststad i Frankrike. Om man inte är van vid fransk film tycker man nog att filmen är konstig och karaktärerna fula och tråkiga. Men om man bortser från det så är det en underbar film med tyst humor. Handlingen är om en man som vill hjälpa en flyktingpojke som polisen vill utvisa och alla förvecklingar kring det. Filmen har ett budskap också om att vi ska hjälpa varandra och att staten kanske är lite för hård och enkelspårig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar