Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 25 augusti 2013

Vegansk kladdkaka

På söndagen var vi på både konfirmation och på födelsedagskalas. Jag hann därför inte laga någon mat. Men jag testade att  baka en kladdkaka den här veckan. Receptet hittade jag på veganmage.se

Vegansk kladdkaka

När kladdkakan var färdig kunde vi inte hålla oss så vi åt varsin bit direkt. Det smakade inte alls som vanlig kladdkaka måste jag säga, jag blev lite besviken. Men dagen efter var det mycket godare, faktiskt en av de bättre jag smakat. Så ska ni laga denna tänk på att laga den dagen innan.

Veganveckan är slut men vi har blivit så inspirerade att vi bestämt oss för att äta veganmat en gång i veckan. Jag återkommer självklart med recept på lyckade maträtter.
Det bästa med den här veganveckan har varit att min make som inte tål mjölk har kunnat äta allt. Sen har jag ju jag fått lite insikt om att man klarar sig utan kött och faktiskt kan bli mätt på bara grönsaker.

Nu ska jag förbereda recept inför den franska veckan i september. Jag återkommer då. Eller tidigare. Man vet aldrig vad jag hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar