Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 20 augusti 2013

Pasta med sås


Idag gjorde jag en pastasås på grönsaker och linser.
Receptet hittade jag på veganrecept.se 

Jag hade lite mer vitlök än i receptet och använde chiliflakes istället för chilipulver. 
Jag hade även sirap istället för honung.

Den här maten var väldigt smakrik och kändes vällagad. 
Dottern gick direkt på veganmaten idag och tyckte det var bland det godaste hon ätit.
Det tyckte även maken och jag. 

Idag har jag lärt mig att vanlig pasta man köper inte har ägg i sig. Det har jag alltid trott.
Jag har även lärt mig att en del veganer inte äter honung medan andra gör det. 
Jag valde att inte använda honung.

Början på den här temaveckan har varit lyckad. Jag ser fram emot resten av veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar