Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 10 oktober 2013

Spenatsoppa och mjölkfri ugnspannkaka

Jag blev sugen på spenatsoppa och ägghalvor så det fick bli torsdagens mat.
Receptet använde jag från en kokbok hemma i skåpet.

Självklart vill man ha pannkaka efter soppan på torsdagen.
Jag gjorde en ugnspannkaka som var mjölkfri.
3 ägg
4 dl oatly imat
4 dl vatten
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
Jag vispade ihop allt och hällde smeten i en smörad långpanna.
Pannkakan gräddade jag 30 min i 225 graders ugnsvärme.
Pannkakan blev ganska platt och tråkig mot vad jag är van vid när man använder komjölk.
Men den var riktigt god ändå, lite degig i mitten så där som ugnspannkaka ska vara.
Men mest var det praktiskt att bara behöva göra en ugnspannkaka till hela familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar