Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 21 oktober 2013

Kinesiska nudlar

Jag gjorde två olika nudelrätter. De båda var mycket populära hos barnen.

Myror som klättrar i träd

Ett roligt namn på den här maträtten. Det är risnudlar och stek fläskfärs där nudlarna ska föreställa träden och färsen ska föreställa myrorna.
Fläskfärsen är stekt tillsammans med salladslök, ingefära och vitlök. Nudlarna är smaksatta med salt, socker, buljong och soja.
Sen blandar man ihop allt och äter.

Jordnötsnudelwok

Maträtten består av äggnudlar och strimlad skinkschnitzel tillsammans med morötter och purjolök smaksatt med vitlök, svartpeppar och soja.
På toppen har man krossade jordnötter.
Den här var min favorit av de här två nudelrätterna.


Nu tar jag paus en vecka eller två. Sedan återkommer jag med ytterligare en vecka med kinesisk mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar