Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 14 oktober 2013

Palatsväktarkyckling (gongbao jiding)

Den här veckan ska jag laga kinesisk mat. Jag har fått låna två kokböcker från en arbetskollega som jag har bläddrat i och kommit fram till att det finns så många recept att jag kommer att ha två kinaveckor. En per bok.

Den här veckan kommer jag att laga mat ifrån den här boken.

Det första receptet kallas palatsväktarkyckling, uppkallad av en guvernör för Sichuan som kallades palatsväktare Ding.

Recetet hittar ni här: http://www.alltommat.se/

Det var lite för många steg i matlagningsproceduren för att lagas en måndagkväll kan jag tycka. Jag tycker ju bara att det är roligt men har man ont om tid och inte vill lägga den på matlagning en vardagskväll ska man inte laga den här rätten. Det var inte svårt att laga och det blev väldigt gott. En bra start på den kinesiska veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar