Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 18 oktober 2013

Kyckling med cashewnötter

Så klart måste man laga klassikern kyckling med cashewnötter när man har kinesisk vecka.


I det här receptet skulle man marinera kycklingen först och sedan koka den. Det gjorde att den blev väldigt mjuk och len i smaken vilket tilltalade mig. Dock är jag tveksam till om marinaden gjorde så mycket eftersom jag ville skölja kycklingbitarna efter kokning eftersom vattnet blev så grynigt av äggvitan.

Jag tillsatte även gul paprika och böngroddar till receptet eftersom jag hade kvar det från tidigare i veckan. Smaken på den här maträtten var jättegod. Näst bäst denna vecka.

Vill ni ha fullständigt recept så har jag hittat det här: http://www.alltommat.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar