Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 10 juni 2012

Student och avslut på 70-talsvecka


Idag hade vi gäster på middag och jag bjöd på Hawaiikassler till varmrätt och glace au four till efterrätt. Till Hawaiikasslern hade jag samma sås som till Flygande Jakob (chilisås och oatly i mat). Kasslern varvade jag med ananasringar sedan hällde jag över såsen och toppade med riven ost. Stackars mig - frukt i mat igen. Fast det gick ner, om man petade bort ananasen.

Tyvärr fick jag hjärnsläpp eller nåt för jag glömde helt bort att fota maten. Och när jag kom på det var efterrätten redan uppskuren och nästan uppäten. Så gott betyg fick maten av familjen och gästerna i alla fall.

Efter middagen åkte jag iväg och fotade min brorsdotter som har tagit studenten. Vi åkte till en udde i närheten och tog några fina foton. Här får ni se en av bilderna.

Det har varit roligt att ha 70-talsvecka, lite för nostalgin men mest för att barnen har gillat maten. Nästa månad kommer jag tillbaka med Libanesisk mat. Får nog fråga grannen först om lite råd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar