Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 6 juni 2012

Nasi Goreng


Nasi Goreng var tydligen nytt på 70-talet. Det finns flera olika recept på internet och jag valde ett recept med kyckling, spenat och morötter. Nasi goreng är en malaysisk maträtt som betyder stekt ris. Grunden är kokt ris som smaksätts med soja och tomatpuré som steks med kycklingen och grönsakerna. På toppen skulle man ha stekt ägg/omelett.

Jag har aldrig lagat den här maträtten men jag hade har hört talas om den. Kanske har jag ätit den någon gång. Alla i familjen tyckte mycket om maten. Dottern tyckte till och med att vi skulle lägga till den i listan över världens godaste maträtter. Någon gång tycker hon att vi ska ha "världen runt" tema och äta de bästa rätterna från olika länder. Bra idé tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar