Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 7 juni 2012

Flygande Jakob

Flygande Jakob var nytt på 70-talet men jag vet många som fortfarande gör den här maträtten ofta.
Jag själv har aldrig lagat det här, inte heller ätit det. Anledningen till det är att jag egentligen inte tycker om frukt i mat. Men är det 70-talsvecka måste man ju offra sig. Det kan ju vara gott.



Jag använde en färdig grillad kyckling som jag skar i tärningar, sköljde av saltet från jordnötterna, skar bananen på längden (lättare att plocka bort), blandade chilisås med 3 dl oatly i mat och kryddade med lite salt och peppar. Såsen hällde jag över det andra. Sen fick det stå i ugnen tills såsen började puttra.

Jag åt faktiskt upp all mat men det var inget för mig. Dottern höll med mig men den manliga delen av familjen åt med god aptit. Det var en intressant upplevelse fast den här maträtten kommer jag inte laga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar