Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 15 mars 2012

Stekt strömming



På torsdagen gav jag upp barnen. Eftersom de inte har ätit mat på tre dagar fick de annan mat istället. Men maken och jag vi åt stekt strömming.


Jag marinerade strömmingsfiléerna i uppvispat ägg, fransk senap, oatly i mat (maken är mjölkallergiker) samt salt och peppar. Det fick dra i knappt en timme medan jag gjorde potatismoset.


När jag skulle steka strömmingsfiléerna så vände jag den köttiga sidan i hackad persilja, lade ihop med en andra strömmingsfilé, vände skinnsidorna i en blandning med ströbröd och rågmjöl och sedan stekte jag dem.


Det blev helt otroligt gott. Den godaste strömmingen som jag ätit. Maken höll med. Sen kom äldste sonen förbi och hämtade några matlådor med lappskojs, äntligen någon som förstår sig på god mat!


Fast kvällen blev inte så rolig för mig. Under förra året har jag mått illa och fått kräkningar av en del fisksorter. Nyligen gjorde jag en utredning men den visade inte att jag var allergisk mot fisk. Så därför fick jag för mig att prova fisk igen. Men någonting är det ju för den här kvällen/natten har inte varit rolig. Inga detaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar