Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 13 mars 2012

Kroppkakor



För första gången i mitt liv så har jag gjort kroppkakor. Det gick rätt bra. Först tyckte jag att smeten var för torr så jag hällde i ett ägg extra. Men då blev smeten för lös så jag var tvungen att tillsätta mer mjöl men det verkade gå bra ändå. Till innehållet i kroppkakorna använde jag rökt skinka i bit istället för fläsk för jag gillar inte att steka fläsk, det skvätter för mycket.



Men själv tillagningen gick bra och de blev jättegoda. De godaste kroppkakor jag ätit faktiskt. Fast de blev inte så fina, lite för platta.



De kräsna barnen var inte så förtjusta. Dottern tvingade i sig en halv kroppkaka, sonen åt en hel men det är inte mycket för en storätare som han. Han undrade stilla om jag försökte svälta honom.



Men maken och jag gillade kroppkakorna. Maken såg till och med lycklig ut som ett barn när han åt. Och tänk, i morgon får vi denna goda mat i matlådan också.



Lite mer lyckad dag 2 än dag 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar