Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 18 mars 2012

Biff a la Lindström



Till lunch på lördagen hade jag tänkt laga en skink- och ostpaj. Det har jag förstått var populärt på 60-talet. Men vi var ute och provkörde nya bilar hela dagen så vi fick köpa snabbmat för att inte svimma av utav hunger.


På lördagskvällen lagade jag Biff a la Lindström. Ännu en maträtt som jag aldrig lagat. Det var enkelt och roligt att laga och det smakade gott. Till barnen gjorde jag vanligt pannbiffar men då ville sonen helt plötsligt äta 60-talsmaten, och det fick han så klart. Men han var inte speciellt förtjust i det visade det sig.


Kapris har jag inte tidigare köpt hem men det var mycket gott. Ska leta fram fler recept som det kan komma till användning i. Eller så äter jag dem bara som de är.


I morgon söndag är det sista dagen på 60-talsveckan. Barnen jublar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar