Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 15 mars 2012

Lappskojs



När jag var liten lagade mamma lappskojs till oss. Det är ingen maträtt som varit vanlig i min egen familj. Idag provade jag på att laga det själv.


Först lagade jag en ganska fast potatismos och sedan tillsatte jag köttet och lite av spadet. Jag använde "salta biten" på burk. Min mamma brukade alltid koka upp köttet först för då blir det enklare att dela så det gjorde jag också.


Det här är en väldigt snabblagad och enkel maträtt. Smaklökarna jublar inte direkt men det är hyfsat gott, speciellt med inlagda rödbetor till.


Om barnen åt? Nej. Dottern svalt hellre och sonen tog bilen till McDonalds och åt där. Maken var inte hemma men han lär få maten med sig i matlåda i morgon. Han skulle bara våga klaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar