Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 12 mars 2012

60-talsvecka



Den här veckan har vi mattemavecka 60-tal. Som jag skrev i mitt förra inlägg har det varit svårt att hitta maträtter men jag har utgått från en matkalender från 1968 och tipsen på middagar där. Första maträtten ut var:



Isterband med dillstuvad potatis.



Jag har aldrig ätit vare sig isterband eller dillstuvad potatis så det var spännande. Jag köpte tre olika märken av isterband och det var tur för de smakade alla olika. En var för syrlig, en var för grynig men en föll mig i smaken så pass mycket att den gick att äta. Men den dillstuvade potatisen var jättegod.



Maken åt duktigt och tyckte alla korvar var goda. Sonen smakade lite men åt inte upp maten. Dottern smakade inte med orden "det finns en anledning mamma till att vissa maträtter inte är poplära längre i Sverige".



En ganska halvdålig början på mattemaveckan kan man konstatera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar