Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 16 november 2012

Tacos


Första gången jag åt tacos var 1985 på en klassträff. Då tyckte jag bara det var konstig mat.
Andra gången jag åt tacos var när jag var au pair i Tyskland 1987. Då började jag gilla tacos.
Under åren har vi lagat mycket tacos i familjen. För mycket tacos. Därför sa jag i början av detta år att jag aldrig i mitt liv skulle göra tacos igen. Ville barnen ha tacos fick de laga det själv.

Ikväll bröt jag det löftet. För 80-talsveckans skull. Men vi åt det på det sätt som jag åt det första gången - med hårda skal. Hårda hopplösa skal där all mat rinner ur och bröden går sönder och man har mer mat i handen än i munnen. Men det var rätt gott faktiskt. Fast nu är det sista gången på riktigt jag lagar tacos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar