Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 17 november 2012

Rostbiff och potatissallad


Det var populärt att äta rostbiff och potatissallad på 80-talet, så även i min familj. Här har jag lagat min egna potatissallad (se recept under Tyskland-veckan). Till rostbiffen och potatissalladen åt vi körsbärstomater och baguettbröd. Trevlig lördagsmat.

När jag var barn jobbade min mamma i charken på Epa (som det hette innan Åhléns). Där fick hon förmånligt köpa den sista "snutten" av rostbiff, skinkor och korvar som hon tog hem till familjen. Hade vi riktig tur så köpte hon även Pommes Pinnes som då gick att köpa på lösvikt i charken. Jag fick därför smaka väldigt många olika charkprodukter och min favorit var salamin Oxbotten. Jag undrar om den finns kvar än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar